Woo
Ja, då har man lagt den första "riktiga" arbetsdagen bakom sig. Idag fick vi rookisar sitta två och två, så jag delade telefon med Alexandra (en norsk jobbkompis som jag funkar väldigt bra tillsammans med).
Om vi ser det ur ett perspektiv där man inte ställer några större krav på mina kundbehandlarskills gick det faktiskt ganska bra. Om vi däremot ställer dagens insats mot de normala kraven som ställs på en kundbehandlare gick det...kanske inte sådär jättebra. Jag tog nog 7 samtal under dagen, typ 40 färre än vad man ska, höhö. Tog nog i genomsnitt en halvtimme för att hjälpa en kund eftersom man var så oerfaren när det gäller att koppla till vilka problem som innebär vilka fel. Som tur är finns det en stående support som fick tåla att hjälpa oss en hel del. Förvånansvärt nog blev kunderna inte särskilt irriterade på att få höra "kan du hålla lite...?" typ tre gånger under ett samtal då man sprang bort till någon kunnig människa och frågade om hjälp.
Men jag är nöjd ändå, jag trivs jävligt bra faktiskt. Trevliga människor och tiden går ganska snabbt (ok, det kanske inte håller i sig mer än en dag). Om två veckor ska vi ha en teamträff (alla som jobbar med support är uppdelade i team) där vi ska spela paintball och bli bjudna på restaurang - nice!
Fan nu måste jag med skaffa ett jobb så jag också kan ha team-träff och få käka på restaurang. :(
Yey, happi for you! :D